”Content is key - Smarkify är en viktig del av vår digitala marknadsföring”
Medarbetarengagemang och välmående arbetsplatser. Det är Winningtemps främsta fokus. ”Vi erbjuder forskningsbaserade realtidsmätningar av medarbetarnas mående. Vi vill helt enkelt att fler företag ska inse vikten av välmående medarbetare, och det innebär att vi måste ha en kontinuerlig och hög content-produktion. Där har Smarkify blivit en viktig del av kedjan”, berättar Hannah Wigren, Head of Growth Marketing Nordics, på Winningtemp.
En AI-plattform där företag kan stärka sitt välmående, höja sitt engagemang och boosta sin lönsamhet. Visst låter det intressant? Winningtemp erbjuder just det, och genom mätbara pulsundersökningar kan deras kunder få ner sin personalomsättning och förbättra medarbetarupplevelsen. Idag är de ett växande bolag som redan etablerats i Norden och England.
Vi hjälper företag att bli mer framgångsrika och mer välmående. Med hjälp av de forskningsbaserade mätningarna kan våra kunder snabbt kartlägga viktiga utvecklingsområden, berättar Hannah Wigren, Head of Growth Marketing Nordics, på Winningtemp.
I sin marknadsföring arbetar Winningtemp framgångsrikt med Inbound marketing som strategi. De identifierade tidigt vad deras potentiella kunder uppskattar och de är innovativa inom sin bransch. Idag producerar de alltifrån artiklar, e-böcker och guider till poddar, lunch’n learns och syns även via mässor.
Vill du veta mer om inbound marketing? Läs mer i vår kostnadsfria guide här.
Branschen vänder sig till oss när det gäller HR-tech. Vi har hundratals nedladdningar varje månad och drygt 8000 personer har registrerat sig för våra lärotillfällen under 2021. Men hängivna följare kräver också att det innehåll som vi erbjuder har en konstant hög kvalité och kan produceras snabbt. Här får vi hjälp av Smarkify, berättar Cecilia Holmblad, Head of marketing relations global, på Winningtemp.
Content som stärker positionen på den svenska marknaden
Utmaningen för Winningtemp är inte att finna innehåll eller idéer. Istället är deras utmaning att få ut allt content i tid.
Det är ett lyxproblem att ha så mycket content att vi måste prioritera, menar Hannah. Men våra säljare ser att innehållet ger effekt och skapar nyfikenhet och medvetenhet, så att vi alltid är top of mind. Så content får inte bli en flaskhals hos oss.
Winningtemp har en marknadsavdelning på över 10 personer och arbetar med flera copywriters för sina olika marknader. Men de insåg att de behövde stärka sina resurser och sin kompetens för den svenska marknaden för att fortsätta vara aktuella och i framkant.
Vi utvärderade olika byråer och valde Smarkify för att de är flexibla och lyhörda, berättar Hannah. Det ångrar vi inte. Det har alltid funnits en bra dialog, de är lojala och snabba. Med deras hjälp bibehåller vi nu vår position på den svenska marknaden och stärker den.
”Kommunikationen, kompetensen och lojaliteten är unik”
Smarkify blev snabbt en viktig resurs i Winningtemps produktionskedja.
Det stöd vi får i form av deras kompetens, kommunikation och lojalitet är unikt för oss, menar Cecilia. Smarkify producerar en stor del av vårt innehåll, gör research, dubbelkollar allt och är intresserade av slutresultatet.
Nu fortsätter arbetet med att bli marknadsledande i Sverige och även expandera i Europa.
Vi har kraften att skapa lokala kampanjer som stärker vår position. Med höga tillväxtmål ser vi fram emot att fortsätta erbjuda våra kunder vasst och intressant content, säger Hannah.