Som marknadsförare idag krävs det att du har stenkoll på alla trender och begrepp som hamnar på marknadsföringskartan. Om du missar en trend kan dina konkurrenter dra ifrån, och om det finns begrepp du inte har koll på, riskerar du att framstå som det sämre alternativet. Men det finns ju så mycket information där ute! Var ska man börja? Vi vill göra jobbet lättare för dig genom att lista våra mest populära artiklar. 🙌
Läs även: Skulle du vilja sätta mål som du faktiskt kommer att nå?
Det spelar ingen roll om ditt företag är i startup-fasen och precis ska sätta en strategi, eller om du jobbar i ett etablerat företag med en stor budget. Att införskaffa mer kunskap är aldrig fel. Det kan vi se när vi kollar vad ni har läst mest under 2021!
Nyckeltal, trender och viktiga begrepp toppar listan. Så vi har grävt i våra analys-verktyg och tagit fram de 5 mest populära artiklarna så du kan höja kunskapsribban inför 2022! 💪
Tips! Läs även: 7 marknadsföringstips som tar er närmare affärsmålen
1. Dina 10 viktigaste nyckeltal inom marknadsföring.
Nyckeltal berör! Och det gillar vi. Vi på Smarkit förespråkar en marknadsföringsstrategi som leder till försäljning, och det går så mycket lättare om vi mäter våra insatser. Precis som sälj har självklara KPI:er, borde marknadsföringsavdelningen ha det. In och läs som inspiration inför 2022 års målsättning. Kanske inser du att ni borde sikta på andra saker?
2. Inbound Marketing vs Outbound Marketing
Vi älskar ju att prata om inbound marketing här på Smarkit, men det är så viktigt att komma ihåg den andra delen av myntet – outbound marketing. I den här artikeln går vi igenom exakt var skillnaden går, vilka utmaningar som finns med de båda strategierna, och vad som händer när du kombinerar dem på ett effektivt sätt.
En bra marknadsföringsstrategi behöver helt klart båda delarna, och den här artikeln är ett perfekt startskott inför att sätta nästa års strategier.
3. Skillnaden mellan Inbound Marketing och Content Marketing
Det gäller att hålla isär sina begrepp! Här är ännu en artikel som skiljer på två viktiga begrepp inom marknadsföring. Kan du helt ärligt säga exakt var skillnaden går mellan inbound- och content marketing? 😉 Sluta fundera och investera 3 minuter av din tid för att få stenkoll inför din nästa, viktiga marknadsföringsstrategi.
4. Kom igång med Smarketing – 7 steg
Smarketing är hetare än någonsin, och ett MÅSTE för att lyckas med sin försäljning idag. Men innan du springer iväg och investerar i system, testar lead scoring eller investerar i andra metoder så måste grunden sitta.
Vi har tagit tillvara på vår gemensamma, långa erfarenhet och sammanställt 7 simpla, men kritiska steg som du behöver tänka igenom innan du påbörjar ditt viktiga Smarketing-arbete. Sätt de här stegen och dina chanser att lyckas kommande år ökar markant!
5. 10 tips på hur du skapar en effektiv leadsmaskin
Mmmm, tänk att ha en automatisk leadsmaskin. En robot som gör jobbet åt en... Som spottar ut varma leads som säljarna bara kan stänga med en handuträckning. Okej, så enkelt är det inte. Men för att Smarketing-maskineriet ska kunna flytta på så bra som möjligt så måste marknadsförarna och säljarna arbeta tillsammans, och på så sätt kommer ni dra in leads snabbare än någonsin.
I den här artikeln delar vi med oss av 10 tips på hur du genererar leads, varför du måste jobba med effektiv segmentering, och hur du ska sköta överlämnandet från marknad till sälj, och mycket mer.
Här kan du ta del av alla 10 tipsen till en effektiv leadsmaskin.
Där har du våra 5 mest populära artiklar för 2021!
Om du har kommit ända hit och känner att “så mycket kunskap, but so little time” så kanske du hellre vill lyssna på lite podcasts på vägen till ungarnas fotbollsträning eller på väg in till kontoret? Då kan du hitta alla våra avsnitt av Smarketingpodden där poddar finns!