För snart fem år sedan bestämde jag mig för att starta den byrå som idag är min andra familj och stället som får mig att bli en bättre version av mig själv. Att fatta beslutet att driva eget bolag var bland det läskigaste jag gjort, men ändå så himla självklart för mig. Jag älskar att bygga och jag älskar att utveckla. Jag älskar att starta i kaos och se strukturen ta form, se människor växa och må bra. Så detta är precis vad jag ska göra. Det är mitt kall.
Att starta ett bolag är verkligen som att ge sig ut på ett stort och helt okänt äventyr. Det börjar med en idé och den där bubblande känslan av inspiration. Det börjar med bilden av vad vi kan bli och vad vi kan skapa tillsammans. Idén utvecklas till en plan full av möjligheter, men såklart också en del utmaningar. Det har inte varit en spikrak resa. Vi har, precis som många andra bolag, upplevt det kaos som omvärlden bjudit på. Men nu står vi här och är ett ”riktigt” bolag med magiska kollegor, underbara kunder och en vision om att vi kan förändra och förbättra sättet företag jobbar med digital försäljning och marknadsföring.
Jag har älskat att fira varje milstole, från första kunden och medarbetaren till idag när vi är ett stort härligt gäng som har sina egna lokaler och levererar till närmre 30 kunder varje månad. Vilken resa vi gjort! Jag behöver stanna upp och andas för att ta in känslan och låta stoltheten värma hela mig. Sedan fortsätter vi fira alla kommande milstolpar framåt.
Vi vill förändra sättet företag ser på marknadsföring!
Jag är otroligt värderingsstyrd och för mig var det viktigt att bygga ett bolag där alla mår bra och där jag själv vill vara varje dag. Jag ställde mig frågan: Kan man bygga relationer för livet på jobbet? Ja, det tror jag faktiskt att man kan! Jag tror till och med att det är en nyckel till vår framgång.
En annan nyckel är att ha ett tydligt syfte och något som vi gemensamt strävar mot. Jag vill att vi alla ska kunna svara på frågan varför vi finns som bolag. När jag startade byrån så gjorde jag det med visionen om att förändra sättet företag ser på marknadsföring! Från en ren kostnad till en viktig del i försäljningsprocessen. Det är vårt syfte och anledningen till att vi finns som bolag.
Därför fokuserar vi alltid på kombinationen sälj och marknad i våra leveranser. Och därför har vi hela tiden byggt vårt varumärke på ”smarketing”, det vill säga att nyttja den fulla potentialen som finns i ett enat sälj och marknad.
Vi har varit affärsdrivna i allt vi gör från dag ett och vi har fokuserat på marknadsinsatser som driver intäkt för våra kunder. Det är just vårt fokus på kundernas affär som särskiljer oss från branschkollegor. Det är ett fokus som vi alltid ska behålla!
Vi fortsätter vår resa med nytt namn – vi blir SMARKIFY!
Efter snart fem år kände jag att det var dags att ta nästa steg i vår resa. Jag ville ändra vårt namn så att det tydligt säger VAD vi faktiskt gör. Samtidigt ville jag inte släppa vårt syfte, vårt DNA och det vi alla brinner och jobbar för.
”Vi ”smarkifierar” din verksamhet så att ni får fler affärsmöjligheter genom smarta och intäktsdrivande marknadsaktiviteter. Vi ser till att ni nyttjar den fulla kraften som finns i smarketing (sales + marketing). ”
Så numera heter vi: Smarkify AB!
Det är ett aktivt namn som står för ett ”görande”. Och det är ett namn som både är enkelt att säga och tydligt talar om vad vårt syfte är som bolag. Därför känns namnbytet rätt i både hjärta och hjärna.
Du kan vara helt lugn, det är samma organisationsnummer, samma kompetenta och härliga människor, samma grymma leveranser och precis samma fokus på dig som kund och din affär. Det enda som ändras är vårt namn.
Så säg hej till din nygamla partner Smarkify!
PS. nu slipper vi också rätta alla som hela tiden sa fel och kallade oss SmarTkit med T. Det kan bara bli riktigt bra detta!
Nu jäklar gasar vi vidare i vår tillväxtresa!
Hälsningar,
Niloo, VD och grundare för Smarkify